Rozhovory a recenze

Kapela NoThinG v play-off Skutečné ligy

Nadějná klučičí kapela Nothing pocházející z Bystřice, hrající ve složení: Víťa Dvořák, Jarda Bavor, Honza Chudan a Matěj Skopec a jejíž věkový průměr je pouze 16 let, se dostala do play off soutěže Skutečná liga a do finále souběžné soutěže Samosebou.cz!

Cesta to rozhodně nebyla snadná, kluci museli obstát ve dvou kolech a přesvědčit porotu (která měla i mezinárodní obsazení a objevily se tam i známé osobnosti, jako například Ladislav Jakl, Karel Mařík, Lukáš Kašpar, Jon Luesink…) o tom, že mají v play své místo. Nyní porota rozhoduje o jejich postupu do semifinále, do kterého se dostane 20 kapel a  poté již bude hodnotit veřejnost. Souběžně se Skutečnou ligou probíhá soutěž Samosebou.cz, do které bylo porotou speciálně vybráno 12 kapel. A jednou z nich je právě Nothing. Co o soutěži říká baskytarista a zpěvák kapely Víťa Dvořák? „Na základní kolo jsme přijeli tak nějak nepřipraveni. :DKaždý z nás byl na různých dovolených a táborech, ale to nás ještě víc nakoplo a my si to parádně užili. Na druhé kolo jsme už nějaké ty přípravy udělali a též jsme si to naprosto užívali. V této soutěži kapely vystupují pouze s vlastní tvorbou. V prvním kole soutěže jsme zvolili písně Nenapravitelnej, Pocit bezmocnosti a Divný myšlenky. Ve druhém kole se hrálo dvacet minut a pro toto kolo jsme vybrali písně Divný myšlenky, Pocit bezmocnosti, Prokletá víra a poslední píseň z nejnovější tvorby s názvem Vlna.“

Nejtěžší kola je ale teprve čekají, o jejich umístění na stupních vítězů totiž už rozhoduje veřejnost. V soutěži Samosebou.cz již hlasovat můžete nawww.samosebou.cz/skutecna-liga. Na soutěž Skutečná liga si ještě musíme počkat, držme kapele palce, ať se jim postup do semifinále podaří.

A rozhodně je o co hrát. Vítěz Skutečné ligy získá 30 dní v nahrávacím studiu, možnost vystoupení na hudebním festivalu Rockování a peněžní odměna. Ale i ostatní dostanou velmi lákavé ceny. Vítěz Samosebou.cz vyhraje také nahrávání v profesionálním nahrávacím studiu. „Fanouškům chceme v první řadě moc poděkovat za podporu v této soutěži a v přidružené soutěži na stránkách samosebou.cz, kde díky počtu zaslaných hlasů obsazujeme v současné době 3. místo. Tato soutěž končí 30. listopadu, takže budeme moc rádi, když si na nás fandové čas od času vzpomenou a zahlasují. Hlasovat totiž můžete každý den. A soutěž Skutečná liga zatím pořád trvá,“ říká Víťa. :)

Podpořte tedy kapelu Nothing z našeho regionu a pomozte jim k rozletu do světa. Více info o Nothing a jejich tvorbě naleznete na www.bandzone.cz

Kristýna Červová

Report z Ratají naleznete ZDE

Nevinní NoThinG?

Zatím ne příliš známá heavy metalová skupina z Bystřice u Benešova NoThinG, je plná energie. Kluci z NoThinG  hráli například v Uhlířských Janovicích před skupinou Arakain a také nahráli své CD s názvem V Zajetí. Kluci jsou velmi sympatičtí a na pódiu to umějí pěkně rozbalit. Jarda Bavor hraje na sólovou kytaru a kapelu nám blíže představí.

Jak vznikl název NoThinG?
Název NoThinG vznikl vlastně úplnou náhodou.  My, když jsme ho vymysleli, tak třem z nás bylo 15 let. A stejně jako každý puberťák, tak i my jsme si dělali srandu ze všeho, co nás napadlo. A právě takhle nějak vznikl tento název, který jsme několikrát chtěli změnit, ale vždycky jsme se zpět ustálili na tento název, pod kterým si lidé mohou představit cokoliv.

Jaký styl hudby hrajete? A hrajete především svoji tvorbu?
Ano, klasické škatulkování.  Několikrát jsem nad stylem naší hudby přemýšlel a snažil jsem se jí zaškatulkovat, protože mě to baví. Ale nedaří se mi to, někdy v naší tvorbě slyším něco alternativního, občas zase čistý heavy metal či hard rock a mnoho dalších prvků z různých stylů. Ale ano, publikujeme škatulku s názvem heavy metal. Co se týče naší tvorby, snažíme se ji co nejvíce "cpát" lidem do hlavy, ale už od začátků máme zkušenosti, že lidé si nás lépe zapamatují, když jim zahrajeme něco, co znají. Takže ano, hrajeme ji, ale nedá se říct, že především.

Mohl bys nám představit vaši skupinu?
Dobrá, tak tedy začnu od frontmana, i když já si s ním o tu funkci dělím, jak na pódiu, tak i v organizování zkoušek a skládání písniček a to je Vítek Dvořák (Víťa), je to hlavní zpěvák, hraje na basovou kytaru. Hned po něm jsem já, hraji na sólovou kytaru, tak tomu dříve nebylo. Zpívám ve sborech a tancuji (:DD). Další týpek do party je Matěj Skopec, který hraje na bicí. A konečně poslední a asi i nejvíce oblíbený 12ti letý člen kapely Honza Chudan. Přidal se nedávno a dokázal se rychle zlepšit, že jsem se až divil. Zpočátku jsem byl skeptický vůči téhle variantě, ale osvědčila se. Jako po jediném chtějí 18ti leté slečny podpis na hrudník (:DD). Honza hraje na elektrickou doprovodnou kytaru, u které též zpívá. Úplnou náhodou se k nám dostal po odchodu kytaristy Petra a docela rychle se zabydlel. Skupina existuje už čtvrtým rokem a pocházíme z Bystřice kromě Honzy, který je z Benešova.

Které kapely vás nejvíce ovlivňují?
Tak toto je těžká otázka, protože každý z nás má jiný hudební vkus, já mám nejradši melodický death metal či metalcore, Víťa zas nejvíc poslouchá Metallicu, Honzu ovlivňujeme hlavně my a Matěj se úplně vymknul kontrole. Ale naší muziku nejvíce asi ovlivnila Metallica či česká metalová špička Arakain, před kterou jsme měli tu čest hrát.

Jaké jsou vaše sny a plány do budoucna?
Tak samozřejmě jako každá začínající kapela, tak i my máme plány se dostat někam dál, posunout se jak hráčsky, tak i osobnostně a dotáhnout to s kapelou tak daleko, abychom se tím dokázali živit. Nám nejde o peníze, ale o to abychom nemuseli sedět někde v kanceláři, kde nás to nebude bavit, ale uživit se tím co nás nejvíc baví.

Kde se bude konat váš další koncert?
Další koncert říkáš? Tak já zatím vím o dvou, jeden se bude konat tuto sobotu 13. října v Chotýšanech, kam nás pozvala kapela Compromysh a další důležitý koncert nebo spíše soutěž bude 27. října a to v Ratajích, kde nás můžete podpořit, protože hlasují fanoušci.

Autor rozhovoru: Kateřina Javorská 7.10. 2012

Kontakt